Ons verhaal

In een notendop

Awarity is een ambitieuze organisatie met hoofdzetel in Aalst, België.

Met onze klantgerichte ingesteldheid hopen we zoveel mogelijk ondernemers te helpen met het online- en offline beveiligen binnen- en buiten de organisatie. Het alert maken van de werknemers is hiervan een zeer belangrijke factor.

Hoe het begon

Awarity is ontstaan door Robin en Frederick, 2 vrienden die tijdens een whisky’tje na het sporten even bleven napraten over het werk. Frederick had op dat moment een B2C bedrijf en had net te maken gehad met een phishingaanval.

Bij Robin was dit dagelijkse kost aangezien hij al meerdere jaren in de cybersecuritywereld zat. Mede dankzij de passie van Robin en de interesse van Frederick in deze materie, hebben zij na enkele whisky’s besloten om andere bedrijven te helpen op vlak van veiligheid op de werkvloer.

Uiteraard zijn de plannen daarna meermaals besproken en herbekeken toen alcohol niet meer in het spel was. Maar uiteindelijk is de focus op de bewustwording bij bedrijven gebleven. Vandaar de naam “Awarity”.

Mede door de negatieve ervaring van Frederick en de jarenlange ervaring van Robin op het werkveld, ontstond Awarity. Maar ook deels door gedeelde frustratie na deze ervaring. Namelijk veel bedrijven weten niet wat de immense impact kan zijn van deze online gevaren. Velen moeten het eerst meemaken om dit onder ogen te zien. Zoals bij Frederick het geval was.

Sommigen willen zelfs de impact van de gevaren niet inzien. Op televisie zie je iedere dag verhalen dat de gevaren er wel degelijk zijn met soms catastrofale gevolgen. En deze verhalen zijn slechts een peulenschil van alle gebeurtenissen die voorkomen. Voor ieder verhaal in de media, zijn er minstens 50 andere verhalen die niet gepubliceerd worden.

Hierdoor vonden zij het hun plicht om alle zaakvoerders en bedrijven bewust te maken van deze gevaren en hier daadwerkelijk iets aan te doen.

Oplossing bieden

Zo hebben Robin en Frederick enkele betaalbare formules uitgedacht om alle kmo’s te kunnen beschermen tegen de gevaren van online en offline aanvallen binnen- en buiten de organisatie.

Want Awarity wilt bedrijven oprecht helpen op vlak van hun beveiliging te verbeteren tegenover alle vormen van cybercriminaliteit. Daaraan meehelpen, geeft ons de voldoening die we nodig hebben.

Door goed te luisteren naar grote en kleine kmo’s wisten we precies op welke pijnpunten we ons moesten focussen en hoe we onze services gaandeweg kunnen verder ontwikkelen. Klantenfeedback is nog steeds de drijvende factor achter Awarity – en dat zal ook altijd zo blijven.

Over de oprichters

Robin is al gepassioneerd over cybersecurity van toen hij nog maar 10 jaar oud was en zijn eerste computer in handen kreeg. Ondertussen heeft hij al jarenlange ervaring in de sector en meerdere studies in het kader van cybersecurity afgewerkt.

Robin blijft dan ook verantwoordelijk voor de technische kant van het bedrijf en zorgt ervoor dat alles perfect verloopt voor onze klanten.

Frederick focust zich voornamelijk op het social engineeringverhaal binnen Awarity aangezien daar zijn voornaamste interesse ligt. Ook stuurt hij het salesteam aan en houdt hij ervan om samen te werken met mensen binnen en buiten het bedrijf zoals hij gewoon was in zijn vorig bedrijf.

Op deze manier vormen zij beiden de perfecte combinatie om Awarity naar het hoogste niveau te duwen!